Візитка шкільної бібліотеки



       Шкільна бібліотека - це фундамент освіти і самоосвіти, скарбниця людських знань. Вона забезпечує потреби навчально-виховного процесу в усіх його ланках, надає систематичну, цілеспрямовану допомогу учням в опануванні знань із навчальних предметів, виховує бажання розширювати обсяг знань, знайомить читачів із різноманітними джерелами інформації, навчає розуміти їх, користуватися ними, виховує творчого читача.
Тому головними завданнями у роботі бібліотекаря є :
- Інформаційне забезпечення програмних та факультативних знань, самоосвіти школярів;
- Виховання в учнів інформаційної культури, постійного прагнення до пошуку інформації,
- Формування навичок систематизації та особистої оцінки інформації;
- Виховання мислячого, вдумливого, грамотного користувача;
- Виховання у учнів дбайливого ставлення до навчальної книги;
- Реалізація програми національного виховання школярів.
       Уся робота бібліотеки ведеться відповідно до річного плану, виходячи з основних документів про школу та нормативно-правових документів, якими визначається діяльність бібліотеки.
       Фонд бібліотеки розташований на стелажах і розставлений згідно з таблицями ББК, є книжкові роздільники, зроблені надписи на книжкових полицях. Для користувачів створені умови для користування фондом та його збереження.
       Важливим аспектом діяльності бібліотекаря є вивчення запитів користувачів із допомогою анкетування, тестування та аналізів читання. Це допомагає ефективно організувати власну роботу, максимально задовольнити потреби читачів, знаходити оптимальні форми з виховної роботи щодо розвитку інформаційної культури школярів.
       Масова робота є необхідною умовою успішної роботи бібліотеки. Вона включає проведення виховних, інформаційних годин, літературних вікторин, усних журналів, обговорення нових книг, оформлення книжкових виставок та тематичних поличок. Найбільш популярними формами роботи є книжкові виставки, виставки - портрети, літературні ранки, вечора, свята.
       У бібліотеці є як постійно діючі бібліотечні виставки, так і виставки до окремих свят і ювілеїв. Наприклад: " На хвилинку зупинись, на новинки подивись"( про нові надходження до бібліотеки), " Щоб попередити біду" ( про шкідливі звички ). Також є виставки до предметних тижнів: " Тим, хто вивчає англійську мову", " У світі точних наук", " Моя мова калинова". На книжних виставках розміщуємо пам'ятки, звернення, вислови видатних людей, що дає змогу глибше розкрити тему виставки, привернути увагу дітей, залучити їх до читання.
       При індивідуальних та групових бесідах із читачами, цікавлюсь, що їм подобається в книгах, якій літературі вони надають перевагу, хто для них є авторитетом у виборі книг.
       Разом із класними керівниками проводжу виховні заходи, основними напрямками яких є: патріотичне, національне, екологічне, естетичне, правове виховання та робота з пропаганди серед молодого покоління здорового способу життя.
       Велику увагу слід приділяти дбайливому ставленню учнів до книги, вихованню шанобливого відношення до друкованих видань. Робота з виховання в учнів дбайливого ставлення до навчальної книги активізувалась у зв'язку з виходом у світ наказу МОН " Про організацію проведення Всеукраїнської акції " Живи, книго!" та Положення про організацію та проведення щорічної Всеукраїнської акції " Живи, книго!". Також розроблені єдині вимоги до учнів із збереження навчальної книги. Існують пам'ятки користувача, заповіді читача. Любов та повага до книг виховується у школярів при проведенні свята " Посвята в читачі", усного журналу " Книга - твій друг". Систематично проходять рейди-перевірки стану збереження підручників. Спільно з класними керівниками постійно проводимо бесіди на виховних годинах та уроках позакласного читання за такими темами: " Як з'явилась книга?", " Правила спілкування з книгою". Крім цього в бібліотеці працює " книжкова лікарня", де учні здійснюють дрібний ремонт книг. У бібліотеці діє акція " Подаруй книгу бібліотеці!". Також багато заходів бібліотека здійснює при проведенні, Всеукраїнського місячника шкільних бібліотек , який проводиться щорічно за окремим планом.

     Щодо роботи з педагогами, то вся інформація завжди доводиться до вчителів на педрадах, нарадах, а також при особистому спілкуванні. Інформаційна робота бібліотеки має на меті своєчасне ознайомлення педагогічного колективу з новими находженнями. З цією метою бібліотекою ведеться " Бюлетень нових надходжень", де відображається інформація про отриману літературу. Бібліотека систематично Інформує педагогів про нові підручники, ведеться картотека групової інформації.

Немає коментарів:

Дописати коментар